Online Marketing in een dag
€600, aangeboden door best search engine optimization services
Online marketing heeft een breed scala aan mogelijkheden. Zoekmachine optimalisatie, Google AdWords, affiliate marketing en social media vallen hier allemaal onder. Met online marketing heb je de mogelijkheid om jouw naamsbekendheid te vergroten, klantenloyaliteit uit te bouwen of meer bezoekers naar jouw site genereren. Hieruit wil je uiteindelijk meer conversies krijgen, zoals de verkoop van producten en diensten stimuleren en verhogen. In de online marketing training kijken we samen naar de basisprincipes.
Online marketing is allemaal gebaseerd op het maken van een goede online strategie. Om een goede online campagne op te stellen, is het een must om een goed en duidelijk strategisch plan op te stellen vanuit drie fases, namelijk het genereren van traffic, het behalen van conversies en de retentie van klanten.
In de  online marketing training bespreken we aan de hand van deze drie fases de basisprincipes van online marketing. Je leert waarom je dit inzet voor jouw bedrijf en wat de voordelen, maar ook de aandachtspunten hiervan zijn. Ook worden bovenstaande vormen van online marketing kort toegelicht. Dit alles in een duidelijke vorm ondersteund door passende visuals en met natuurlijk een hand-out.
Waar bestaat de online marketing training uit?
Ochtend:
- Wat is online marketing?
- Uit welke componenten bestaat online marketing?
- Welke fases zijn er en waar bestaan deze uit?
- Wat is retargeting?
- Website en conversie optimalisatie
- hoe krijg je engagement op social media?
- Korte beschrijving verschillende vormen van online marketing
Middag:
- Salesfunnel; welke online tools en tactieken kun je inzetten?
- Email-marketing effectief inzetten
- SEO overzicht, techniek vs content vs omgeving en meting
- SEA de mogelijkheden (Adwords: Search, YouTube/Retargeting/Display Advertising)
- Social, profielen, content, groepen, advertising
- Kosten. Fixed, CPM, CPC en CPA. Hoe bepaal je rendement?
- Affiliate en display (RTB) ads
- Conversie optimalisatie in praktijk. Wat doe je en hoe meet je?
Resultaat van de training
Wanneer je de training gevolgd hebt, ken je de basisprincipes van online marketing en snap je waarom het handig is voor jou of jouw bedrijf om het te gebruiken. Je kent de globale werking van en samenhang tussen de meest gebruikte vormen van online marketing.
Voor wie is de training geschikt?
Voor iedereen die online marketing wil inzetten om meer omzet te gaan genereren, waaronder:
- MKB-ondernemers
- (Online) Marketeers
- Communicatie adviseurs
- Marketing Communicatie Managers
- Marketing, communicatie en PR-medewerkers
- Productmanagers
- Commercieel Managers of Directeuren
Niveau en duur
Er is geen specifieke voorkennis vereist en de training duurt 3 uur.
De training wordt in aangeboden in Breda, of bedrijfsintern bij je op een locatie naar keuze.
Wat ontvang je na afloop?
- Bewijs van deelname-certificaat
- Hand-outs van de presentatie
Trainingsvormen: open inschrijving of incompany
We werken in kleine groepjes met maximaal 7 deelnemers.
Wil je met een eigen groep een online marketing training volgen, dan kun je bij ons ook een maatwerk training aanvragen. Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.