Commerciële binnendienst (Dag)
€891, aangeboden door ROVC
Inleiding
De commerciële binnendienst medewerker is de spil van het bedrijf. Alles draait om de perfecte omgang met de klant. Het juist verwerken van orders, opdrachten en verzoeken van buitendienstmedewerkers. Correct zijn in zakelijke correspondentie, telefoongesprekken met klanten en leveranciers en het effectief afhandelen van klachten. Kortom: een goede medewerker in de commerciële binnendienst is een klantgerichte duizendpoot. De commerciële binnendienst-medewerker is berekend op zijn taak. Hij of zij is proactief, zelfstandig en initiatiefrijk en altijd alert op commerciële kansen. Communicatieve kwaliteiten zijn noodzakelijk om de centrale rol in het zakelijk hart van het bedrijf te spelen. Om de commerciële binnendienst medewerker optimaal toe te rusten voor al die taken, is de training Commerciële binnendienst ontwikkeld.Â
Voor wie?
De training Commerciële binnendienst is speciaal ontworpen voor binnendienstmedewerkers met commerciële verantwoordelijkheden in hun takenpakket. Voor iedereen binnen het bedrijf die contacten heeft met klanten is deze commerciële training absoluut een aanrader.Â
Doel
Na de training heeft de deelnemer een breed inzicht in alle belangrijke aspecten die zich op de werkvloer van de commerciële binnendienst voordoen. Bovendien is de commerciële slagkracht en de alertheid op commerciële kansen toegenomen.Â
Inhoud
Organisatie en planning
- Organisatie en bedrijfsprocessen
- Positie en rol van de binnendienst in het verkoopproces en relatiebeheer
- Wat zijn onze producten, diensten en service?
- Hoe koopt onze klant?
- Samenwerken met interne en externe klanten
- Proactief werken en verbetervoorstellen
Klantgerichte en commerciële vaardigheden
- Het communicatieproces
- Gesprekstechnieken: vragen, luisteren, samenvatten en doorvragen
- Structuur in de telefonische service- en verkoopgesprekken
- Inzicht in gedrag door middel van de Q4 DISC gedragsanalyse
- Omgaan met verschillend gedrag van klanten
- Oefenen en rollenspel a.d.h.v. eigen praktijkcases: bijvoorbeeld nabellen van offertes, maken van bezoekafspraken, opvolgen van informatie en mailingen, omgaan met klachten.
Practicum
In de training wordt veel gebruik gemaakt van praktijkvoorbeelden.Â
Afsluiting
De training wordt afgesloten met een certificaat.Â