Succesvol telefonisch verkopen
€795, aangeboden door Opleidingscentrum Haaglanden
Succesvol telefonisch verkopen
Sneller de juiste contactpersoon achterhalen, omgaan met bezwaren of je gesprek in de gewenste richting sturen?
In de training Succesvol telefonisch verkopen leer je waardevolle technieken die nodig zijn om tot een goed verkoopresultaat en een blijvende relatie met de klant te komen. Je maakt kennis met de besluitvorming die je klant hanteert om klant te worden én te blijven bij je organisatie.
voor wie
De training is bestemd voor medewerkers die regelmatig telefoongesprekken met klanten en prospects voeren, waarbij een commercieel resultaat van belang is. Bijvoorbeeld: callcentermedewerkers, medewerkers klantenservice, medewerkers commerciële binnen- en buitendienst en accountmanagers.
resultaten
Na afloop van de training:
- weet je hoe een optimale telefonische communicatie bereikt kan worden;
- is je inzicht in het stellen van de juiste vragen en het structureren van telefoongesprekken vergroot;
- kun je met de juiste gespreks- en vraagtechnieken het gesprek in een door jou gewenste richting sturen;
- kun je bezwaren ombuigen in voordelen voor de klant;
- ben je in staat om via de telefoon een optimale service te verlenen zodat een relatie met een nieuwe klant wordt aangegaan of met een bestaande klant wordt gecontinueerd;
- heb je je telefonische verkoopkwaliteiten naar een hoger niveau gebracht, waardoor je verkoopresultaten verbeteren;
- heb je de thema's toegepast in uitgaande en inkomende commerciële telefoongesprekken.
aanpak
Je kunt bij je inschrijving aangeven welke persoonlijke leerdoelen voor jou van belang zijn.
Bij aanvang inventariseert de trainer eveneens je leerbehoefte. Gedurende de training wordt deze zo veel mogelijk ingevuld via toelichtingen vanuit theoretische en praktische invalshoeken, aangevuld met de ervaringen van de trainer.
De lesstof wordt in groepsverband behandeld. Een enthousiaste trainer verduidelijkt de nieuwe onderwerpen met uitleg, aansprekende praktijkvoorbeelden en praktische tips. Je doet oefeningen met rollenspelen, waarin telefoongesprekken worden opgenomen en teruggeluisterd. Je krijgt en je geeft feedback.
Wissel ervaringen uit met de andere deelnemers, overlaad de docent met vragen en neem de situaties uit je werkpraktijk mee!
tijden
De opleiding duurt twee dagen. De lesdagen beginnen om 9.30 uur en eindigen om 16.30 uur. Aan het eind van de opleiding ontvang je een certificaat.