PowerPivot, Power View and SharePoint 2013 Business Intelligence Center for Analysts
€995, aangeboden door Master it Training
Deze training richt zich op PowerPivot en Power View in Excel 2013. De deelnemers leren hoe ze werkbladen kunnen weergeven en visualiseren door de toepassing van Business Intelligence Center in SharePoint 2013.Voor zo ver als mogelijk zijn alle modules opzichzelfstaand, wat het mogelijk maakt om de training aan te passen aan de wensen van de deelnemers die wellicht niet geïnteresseerd zijn in een bepaalde service.Na afronding van de training kun je: PowerPivot 2013 in Excel gebruiken; Werken met DAX; Power View visualisaties maken; Data modellen begrijpen; Opslaan naar SharePoint; Werken met het SharePoint Business Intelligence Center; Toegepaste apps maken in SharePoint voor PowerPivot en Power View; PowerPivot gebruiken binnen Excel voor het importeren van een tabel vanaf de SQL Server; PowerPivot gebruiken binnen Excel voor het importeren van een tabel vanuit SQL Server Analysis Services; Kolommen verbergen om ze niet terug te laten komen in de resulterende PivotTable; Relaties tussen geïmporteerde tabellen vanaf de SQL Server bekijken en vervolgens een extra tabel importeren en de relatie van deze met bestaande configureren; Een PivotTable maken in een bestaand werkblad; Navigeren en gebruik maken van Power View; Een tabel maken; Een grafiek maken; Opslaan een delen; Een BI semantisch model maken; De opties en instellingen verkennen binnen de nieuwe SharePoint 2013 Central Administration en Excel Services; De Secure Store benaderen en controleren; Een nieuwe web applicatie en business intelligence site maken en de features van beide verkennen.
Let op. Deze training is exclusief het examen.
Doelgroep
Deze training is bedoeld voor analisten, business intelligence (BI) ontwikkellaars en IT professionals die betrokken zijn bij het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van Excel werkbladen die gebruik maken van PowerPivot en Power View 2013 om weergegeven te worden op SharePoint.
Voorkennis voor de PowerPivot, Power View and SharePoint 2013 Business Intelligence Center for Analysts training
Voor deelname aan deze training dien je: Ervaring te hebben met Excel 2007 of later; PivotTables te begrijpen.
Onderwerpen in de PowerPivot, Power View and SharePoint 2013 Business Intelligence Center for Analysts training
Module 1: Course OverviewThis module explains how the class will be structured and introduces course materials and additional administrative information.Lessons Introduction Course Materials Facilities Prerequisites What We'll Be Discussing After completing this module, students will be able to: Successfully log into their virtual machine. Have a full understanding of what the course intends to cover. Module 2: PowerPivotIn this module we will explore PowerPivot and its analytical capabilities. PowerPivot is a data analysis addon for Microsoft Excel that allows large amounts of data to be collected, aggregated, and analyzed in one workbook. Sound powerful? It is! We’ll cover everything you need to know to get you up, running, and analyzing.Lessons What is a data model? PowerPivot and Excel New 2013 PowerPivot Features PowerPivot and SharePoint Enterprise Business Intelligence and PowerPivot Enriching Data Importing Data Refreshing Data Formatting Data Sorting and Filtering Creating Relationships Calculations SharePoint Sharing Lab : PowerPivot Import Data from SQL Server Import Data from SQL Server Analysis Services Hide Unused Columns Review and Edit the Imported Relationships Create a PivotTable After completing this module, students will be able to: Use PowerPivot within Excel to import a table from SQL Server. Use PowerPivot within Excel to import a table from SQL Server Analysis Services. Hide columns they don’t want reflected in the resulting PivotTable. View the relationships existing within the imported tables from SQL Server and then import an additional table and configure a relationship between it and the existing. Create a PivotTable within an existing worksheet. Module 3: Power ViewIn this module we will cover Power View and the reporting that can be created. From tables to charts and sharing on SharePoint, this module will have you ready to visualize your data in a variety of ways.Lessons New 2013 Power View Features Microsoft Power View User Interface Tables Charts Saving and Sharing BI Semantic Models Lab : Power View Create a Table Create a Chart Saving and Sharing Create a BI Semantic Model After completing this module, students will be able to: Navigate and successfully use Power View. Create a table. Create a chart. Save and share their work. Create a BI semantic model. Module 4: SharePoint 2013 Business Intelligence CenterIn this module, we will explore the new and improved 2013 SharePoint Central Administration site. We are going to cover specifically the new 2013 Business Intelligence Center template within SharePoint. Permissions and roles will be addressed and the included library and list apps will be explained.Lessons New 2013 SharePoint Central Administration New 2013 Business Intelligence Center Permissions and Roles Included Document Library and List Apps Create Custom Apps (Libraries) for Visualizations or Workbooks Create Custom Connection Apps (Libraries) SharePoint 2013 Business Intelligence Center Lab : SharePoint 2013 Business Intelligence Center SharePoint 2013 Central Administration Excel Services View the Secure Store SharePoint 2013 Business Intelligence Center Create Apps After completing this module, students will be able to: Explore the options and settings available within the new SharePoint 2013 Central Administration and Excel Services. Access and review the Secure Store. Create a new web application and business intelligence site while exploring the features of both. Create custom apps to store visualizations and/or workbooks in SharePoint 2013 Business Intelligence Center.