PowerPoint 2007 Expert e-learning
€100, aangeboden door Learnit Training
Met uw teksten wilt u uw lezers aanzetten tot actie, maar hoe doet u dat eigenlijk? Commercieel of wervend schrijven is namelijk meer dan het opstellen van een vlot verhaal zonder type- en spelfouten. U wilt mensen interesseren met uw tekst, zonder dat ze direct door hebben dat het om een verkooptekst gaat. Daarvoor is het belangrijk om kennis te hebben van de markt, het product ?n de doelgroep. Een commercieel schrijver is op de hoogte van deze factoren en kan zijn schrijfstijl hierop aanpassen. Na het volgen van deze training kunt u uw lezer niet alleen bereiken, maar ook prikkelen en overtuigen.
Onderwerpen
De vier fases in het schrijfproces (voorbereiden, cre?ren, schaven en het eindproduct)
Uw doelgroep kennen en uw 'tone of voice' daarop afstemmen
Correct taalgebruik hanteren
Stilistische valkuilen voorkomen
Schrijven met optimaal effect
Diverse tekstsoorten onderscheiden
Teksten schrijven aan de hand van de vijf P's
De training zal zoveel mogelijk worden toegespitst op de eigen praktijksituatie. Dat betekent dat u aan de slag gaat met opdrachten waaraan u nu werkt, of met teksten die u in het verleden al hebt geschreven. Daarnaast krijgen de deelnemers nieuwe opdrachten, zodat de verschillende benaderingen vergeleken en besproken kunnen worden. De training biedt een mooie balans tussen theorie en praktijk, waardoor de opgedane kennis direct inzetbaar is.
Doelgroep
De training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die zich herkennen in ??n of meer van onderstaande punten:
U wilt meer kennis opdoen van uw doelgroep voor wie u teksten schrijft
U wilt uw teksten vernieuwender, frisser en/of overtuigender maken
U schrijft regelmatig commerci?le teksten en wilt uw stijl, werkwijze en doeltreffendheid verbeteren