PowerPoint 2007 Basis e-learning
€100, aangeboden door Learnit Training
Als manager wilt u niet enkel eenzijdige opdrachten uitdelen, maar in een tweegesprek met uw medewerker de talenten en idee?n van diegene duidelijk in beeld krijgen. Door op dit niveau kennis te nemen van uw medewerkers, kunt u de taken en verantwoordelijkheden individueel fijnstemmen en optimaal verdelen. Een voorwaarde hiervoor is een veilige, geborgen omgeving waarin die medewerker zich serieus genomen voelt en de vrijheid ervaart zichzelf te kunnen laten zien. Dit bereikt u door niet alleen boven de werknemer te staan, maar ook ernaast. In deze training ontwikkelt u uw persoonlijke coachingstijl, daarbij gebruikmakend van vaardigheden als constructief feedback geven, coachingsgesprekken voeren en effectief coachen. U verbetert uw leiderschapsstijl en daarmee de prestaties van uw werknemers.
Onderwerpen
Wat is coaching precies
Coachingsgesprekken voeren volgens het GROW-model
Gouden regels voor effectief coachen
De voorbereiding op een coachingsgesprek
Constructief feedback geven
Reageren op verbale, nonverbale en paralinguale boodschappen
Zelfreflectie stimuleren
Vraagtechnieken: luisteren, vragen stellen en doorvragen
Motiveren en vertrouwen geven
Uitdagen en provoceren
Empathie tonen en reflecteren
Omgaan met verantwoordelijkheid van zowel medewerker als leidinggevende
Plannen maken en resultaten evalueren
Doelgroep
Deze cursus is bij uitstek geschikt voor managers en leidinggevenden die zich herkennen in ??n of meerdere onderstaande punten:
U wilt uw leiderschapsstijl verbeteren
U wilt vaardigheden aanleren of aanscherpen
U wilt de prestaties of het leervermogen van uw medewerkers verbeteren
U wilt uw medewerkers meer betrokkenheid en verantwoordelijkheidsgevoel geven