4 Geweldige digitale marketing ideeen voor kapsalons om meer klanten te krijgen
Er is geen twijfel aan mogelijk dat de technologische ontwikkelingen zullen bijdragen tot jouw succes als kapper. Digitale marketing speelt een belangrijke rol bij het onder de aandacht brengen van jouw kappersvaardigheden en het bereiken van meer klanten. Ben jij een ondernemend kapper, dan wil je er natuurlijk voor zorgen dat jouw online zichtbaarheid wordt vergroot en dat je jouw haarkwaliteiten onderscheidend maakt van de concurrentie. Om je hierbij te helpen, hebben we in dit artikel vier tips voor je op een rijtje gezet.
1. Begin met video marketing voor jouw kapsalon
Gebruik maken van videomarketing is een uitstekende methode om jouw kapsalon in het zonnetje te zetten. Je kunt videomarketing onder meer gebruiken om de beste haartips te behandelen of de werkwijze van jouw kapsalon presenteren. Met videomarketing heb je geen groot budget nodig en kun je een fantastische videoreeks voor jouw website of social media platforms maken met slechts een smartphone.
Wil je nog meer ideeën voor de videomarketing van jouw kapsalon? Denk dan een educatieve video's waarin nieuwe kapsels worden getoond en hoe ze moeten worden uitgevoerd., of productbesprekingen productpromoties. Dit zijn veruit de populairste soorten video's in de kappersbranche, dus probeer ze eens uit!
2. Voor- en na foto's toevoegen
Plaats regelmatig voor- en na-foto's van de kapsels van jouw klanten. Dit is verrassend eenvoudig, want alles wat je nodig hebt is een foto van je telefoon en, natuurlijk, de toestemming van de klant. Dit is een snelle en gedenkwaardige manier van visual content op de digitale platform en zullen een blijvende indruk kunnen maken.
Plus, je kunt gemakkelijk pronken met je vaardigheden en geweldige kapsels aan je volgers. Vergeet niet dat social media marketing voor kappers draait om foto's. Daarom raden wij aan om gebruik te maken van social media diensten zoals Instagram, waar video's en foto's op de voorgrond staan.
3. Bied een "Boek Nu"-knop aan
Als het om social media marketing gaat, is het altijd belangrijk om een 'call to action' toe te voegen. Gelukkig hoef je daar helemaal niet veel geld voor uit te geven. In plaats daarvan moet je er voornamelijk voor zorgen dat jouw klanten in staat zijn om je te kunnen vinden! Dit kun je doen door de contactgegevens van jouw website en sociale media consistent te delen met bestaande klanten en volgers, of bijvoorbeeld een Boek Nu"-knop op jouw website te introduceren, zodat iedereen rechtstreeks een afspraak met je kunt maken.
4. Kijk naar de concurrenten en doe onderzoek
Tot slot is het belangrijk om te kijken naar andere kappers die populair zijn op het internet en meer kennis te verkrijgen over hoe zij hun doelgroep weten te bereiken. Doe meer onderzoek naar de beste marketing ideeën en kijk hoe je ze zelf kunt toepassen.
Wil je jouw kappersvaardigheden ontwikkelen en relevante kennis verdiepen? Maak dan kennis met de barbier cursus van Old School Academy. Deze reeks barbiercursussen omvatten alles wat je nodig hebt om een goede kapper te worden, van knippen en stylen tot succesvolle social media shots!